2020. június 23., kedd

Blog: Humana Humanum, avagy egy érdekes eset a változó árakról

Ezt a történetet csak érdekességkép említem, amelyben a gonosz vállalkozás... ...vicceltem.

Egyik nap, még koronavírus előtt (k.v. e.) benéztem a Humana egyik boltjába a nagykörúton. Aznap az akciókat hirdető tábla szerint minden darab 350Ft volt. Szeretek olcsón jó vételt csinálni, ezért gondoltam, miután vettem kenyeret, beugrom és szétnézek.
A sarkon megejtettem a kenyér és mákos rétes vásárlását, majd visszamentem a Humana elé, ahol mostanra - 2-3 perc telt el csupán - az akciós táblát letörölték. Ejj, ilyet sem láttam még korábban és sejtettem, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel hamarosan áremelés várható.
Értsd: Letörölték a 350-et és úgy véltem, nem alacsonyabb összeggel fogják cserélni. (Elég negatív vagyok én is, hiszen akár azt is írhatták volna, hogy új pólók érkeztek XXXL méretben, de valahogy, abban kevésbé hittem.)

A tábla "riasztó" állapotának ellenére úgy gondoltam, lesz, ami lesz, a felső szinten átnyálazom az ingeket és ha találok egyet, de variálnak az árral, majd otthagyom, vagy csinálok egy enyhe balhét, attól függően, milyen stílusban tálalják a változást.

Tényleg engem minősít, hogy egyszerűen csak negatív gondolatom támadt ezzel kapcsolatban.
Csak sajnos, igazam lett!

Fenn nézelődtem kicsit, ám sejthető, hogy mire 350 egy ruhadarab ára, akkor kimazsolázták már előttem, elkapkodva a nagyobb méreteket. Nem mondom, hogy nem volt már párszor szerencsém, de aznap nem találtam semmit.
Lesétáltam a galériáról és az ajtó mellett pihent egy akciós tábla, amit nagyjából akkoriban írhattak meg, amin az állt, hogy 900 Ft minden termék.

Upsz.
Belépsz, 350, mire fizetnél, 900.
Ez csak szerintem meríti ki a tisztességtelen üzleti magatartás fogalmát?

És, történetem lezárásaként, miközben elköszöntem és mentem kifelé, jól hallhatóan már elkezdődött egy vita a pénztárnál, az eladó és egy ötvenes nő között, aki szerint, mikor bejött, 350 volt kiírva, és nem hajlandó 900 forintot fizetni.
Én megértem.
Nem mondták be hangosbeszélőn. Korábban nem láttam ilyen megoldást.
Csoda, ha az egyszeri vásárló ezek után nem hagyja megvezetni magát?

Azonban jobb, hogy nem nekem kellett balhéznom.
Az ötvenes, öntudatos női vásárlók ebben jobbak.

Neked volt valaha hasonló tapasztalatod?

Azért, szerintem ez igen ritka eset, pusztán gondoltam, érdekes tudni, hogy ilyesmi is megtörténhet.
Nemcsak a Marketplacen árusító emberek képesek a feltüntetett árak ellenére többet mondani tehát.

A fotó csak illusztráció, bár tény, hogy az említett boltban készült valamikor és a "We Love Budapest" oldal tulajdona.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése