2020. június 12., péntek

Blog: Rámennék a fődíjra! - avagy, egy közvélemény-kutatáshoz, miért eszi oda a franc azt is, akinek köze nincs hozzá?

Nem szeretném azt írni, hogy ez a "magyar mentalitás". Nem, mert nyilván ilyen hozzáállás a Földön bárhol akadhat.
De le kell írnom pár szót erről, mert zavar a jelenség:

Az "In-Food Kft." belekezdett egy közvélemény kutatásba, amely az ízesített ásványvizek kedvelőit célozza meg, azon belül pedig a Vöslauer Balance termékeket. A kérdőívet én a FB-n vettem észre és általában a kommentek elolvasásával kezdem - persze, ha több ezer van, akkor csak a frissekkel - hogy kapjak egy külső képet a témáról.
Akkor még nem tudtam, melyik termékről lesz szó. Ittam már ebből a Vöslauer sorozatból és kijelenthetem, hogy ízvilága nem nagyon kompatibilis az ízlelő-bimbóimmal. Nem állítom, hogy egy rossz konstrukció lenne, de valahogy nekem kicsit idegen az íz-összeállításuk és fogyasztás után sosem volt bennem az a "de innék még" érzés. (Ellentétben a San Benedetto őszibarackos nes-teájával, amelyet viszont legszívesebben örökké a számban éreznék!)

Azonnal feltűnt egy bejegyzés, az In-Food reklámja alatt, amire reagálnom kell:

"Bejelőltem, hogy nem fogyasztok ilyesmit, mert kerülöm a Pet palackot! Innentől a többi kérdés értelmét veszti, nem lehet kitölteni!"

A kérdésem a következő: Ha egy kérdőív célzottan az ízesített ásványvizekre fókuszál, miért érzi valaki konstruktív ötletnek, hogy már az elején leszögezi, nem fogyaszt ilyet - szóval a kérdőív nem neki szól - és ha ezek után nem tud válaszolni a többi kérdésre, miért nehezményezi azt?

Az egyetlen oknak azt tudnám felhozni, hogy emberünk semmi mást nem szeretne, mint részt venni a 100ezres fődíjjal kecsegtető sorsoláson, mindezt érdemi segítség nélkül, hiszen mint kiderült, amire elsősorban az In-Food 2000 Kft. segítséget kér, abban Ildikó egyértelműen nem partner.

Gondolom, levontad a konzekvenciát te is, most, hogy elolvastad ezeket.

Tény, hogy a cég nem kötötte ki kategorikusan, hogy a teszt kitöltésének feltétele az adott termék ismerete, fogyasztása.
Ennek az lehet az oka, hogy lehetőség szerint ne kapjanak "hamis" válaszokat, hiszen, aki nyerni akar 100ezres fődíjat, simán megteheti, hogy beikszeli, amit gondol, de ezzel félrevezeti a kérdőív feldolgozásának eredményeit.
Szóval, ha ezt a cég nem jelölte külön, csak az lehetett az oka, hogy a kamusoknak elejét vegyék.
Innen nézve logikus.

Ennek ellenére még mindig nem értem, miért akar a nyerészkedésen kívül bárki, nem neki szóló témákban jelen lenni.

Mindezek után most kitöltöm a kérdőívet és nagyon remélem, hogy a cég automatikusan kizárja a lehetséges nyertesek közül azt a sok sallangot, akik nyerni szeretne, de érte érdemben tenni nem különösebben.

Mert az meg azokkal szemben nem lenne tisztességes, akik valóban rászánják az időt a kérdőívre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése