2018. július 4., szerda

Fekete Tamás Jerryco: A nem megírt novella


Egész nap futottál. Volt miért. Dolgozol, tanulsz, létezel, élsz.
Te is, ő is, melletted. Ő is, aki ül.
Kell néha egy perc sóhaj. Kiengeded a gőzt.
Tedd csak meg. Csukd be a szemed és olvass tovább…
Bocsáss meg nekem, hiszen hogyan is tehetnéd meg mindkettőt?
Pedig olyan egyszerű.
Van még rám egy perced?
Még messze van a buszod, villamosod, trolid?
Kezedet nem húzza egy szatyor?
A telefonod nem rezeg a zsebedben, hogy fontosságával lehengereljen?
Képzeld el a jövőt!
Látod kicsit? Tátsd nagyra a szemed!
Hogy csak a szájad tátható?
Nem vitatkozom veled, hiszen te itt állsz előttem én meg…?
Nem is emlékszem…
Csak egy novellát kellene írnom. Egy olyan rövid kis szösszenetet. Eskü’ meg is írom, ha több időm van, de egyrészt mindig közbejön valami, másrészt, nem vagyok egy kapkodós típus.
Miközben nem jön az ihlet sem. Mert az úgy berobban. Homloklebeny mögé, hogy fitogtassam, mennyire intelizsent vagyok.
De valami mindig közbejön.
Nem zavarlak? Tényleg nem rabolnám az időd, ha nem tudnám, hogy még mindig velem vagy…
Mondjuk úgy, hogy idejében tudtam róla, hogy írnom kell majd valamit. Ezt nem tagadhatom le, hiszen a barátnőm tett róla, hogy megkapjam a pályázati felhívást.
Én meg, bár nem rajongok a költészetért, tiszta Pató Pál voltam: - Ejj, ráérek arra még!
Most meg kiszaladok az időből, elúszik a remek lehetőség, hogy megismerjenek azok, akik valamiért még képesek szánni az olvasásra egy… kettő,,, kb., öt percet.
Mert valami mindig közbejön, én meg jól ráfogom.
Szobatárssal élek egy rövid ideje. Mióta elúszott az anyai örökségem, egy kis lakás. Mondanám, hogy az én hibám, de sajnos, nem teljesen.
Szerencsére vannak barátok, akik a bajban segítettek és segítenek.
Neked vannak barátaid? Nézz körül és szerezz, ha nincs… Jó lesz az, hidd el!
Csak hálával tudok az enyémekre gondolni. Az egyiküknél lakom, mert amúgy, nincs rá jobb szó; egyelőre hajléktalan vagyok.
Viszont van olyan barátom, akinél aludhatok, fürödhetek, élhetek. Ezúton is köszönöm!
Kiderült pár éve, hogy van egy „kis leukémiám”. Én így hívom. Szedek rá gyógyszert.
Repült a lakás, repült az egészség, de köszönöm, a humorom az még megvan. Az valahogy nem akar szabadulni tőlem…
Itt vagy még?
Mit írhatok amúgy neked, ami nem untat, miközben rohanunk mind a céljaink felé?
Egy remek kis történetet? Egy olyat, aminek eleje és vége is van, esetleg csattanója és tanulsága?
Sokat kívánsz tőlem.
Írni csak akkor tudok, ha épp a lakótársam nincs itthon. Egyértelmű, hogyha itthon van, akkor inkább azt csináljuk, amit ő akar. Mégse verhetem egész nap a gépet, csendre kárhoztatva őt…
A héten egyébként is kevés szabadnapom volt irodalmárságom foganatosítására. Vendéglátós vagyok. Ezzel elárultam mindent. A szabadnap az nekünk olyan füstszerű: megfoghatatlan. Írunk mi beosztást, hogy esetleg tervezhessek valamit akkor, ha nem dolgozom, de képlékenyebb ez, mint a gyurma. Kérdezd a barátnőmet!
Mert első a munka!
Abba is kezdek beleöregedni. Már a térdem sem hajlik ahogyan szeretném.
Figyelsz még rám? Gondoltam, rákérdezek, hiszen nekem egy történetet kellene írnom, de helyette a butaságaimmal traktállak.
Elnézést is kérek!
Néha már úgy érzem, magam vagyok a gátja annak, hogy írjak. Bármi mást szívesebben csinálnék, minthogy üljek a gép előtt és kopogjak a gombokon.
Most is inkább elvittem mindkét munkás nadrágomat a szabóhoz, hogy kicsit javítsunk rajtuk. Az egyiken gombot varrtunk – illetve ők – a másikra két folt került az ülep alá. Mert már ott is lyukas volt, ahol eredetileg nem kellene…
Még mindig olvasol? Nem jön az a fránya jármű?
Szóval, csak azt szerettem volna mondani, hogy legyenek szebb és nyugalmasabb napjaid, mint nekem, amikor nem írtam meg azt a novellát!
Mert végül azt nem írtam meg…
Hoppá, közben megérkezett, amire vártál!
Búcsúzom tőled és ne felejtsd, csengetés után nem ugrálunk fel a járműre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése