2018. október 19., péntek

Blog: Marketplace csaló - bankszámlaszámmal

Mint már sejtheted, új kedvencem a Marketplace felülete, mert elég témát ad, amiről írni lehet vagy kell.
Már megemlítettem korábban, hogy vannak, akik irreális összegeket kérnek termékekért, ami bosszantó ugyan, de piacgazdaság van és a vásárló dolga eldönteni, hogy kifizeti-e az adott összeget.
Az is szóba került, hogy néhányan egyenesen szemetet árulnák az oldalon, ami megint bosszantó lehet, ám itt közrejátszhat némi irigység is, hiszen bizonyos vackokat akár én is feltehettem volna pénzért... ...csak nem jutott eszembe. Vagy nem mertem. Vagy nem hittem, hogy megveszik. (Mint például a kézzel készített, fekete szalma-kosokat, amelyeket 2500 forintért vesztegeti a meg nem nevezett eladó. Részemről a világ leghaszontalanabb terméke, de ha neked ez kell...!)

Mivel egyelőre a Facebook nem képes teljes mellszélességgel átvizsgálni a hirdetők adatait és azok valóságtartalmát, kezdenek előfordulni olyan személyek is, akik fantom adatlapok mögül, hamis ígéretekkel igyekeznek kicsalni pénzt a jóhiszemű vásárlóktól.
Véletlenül botlottam egy hölgybe, aki kitette egy ilyen csaló legfontosabb adatát, a bankszámlaszámát.
Megosztotta, hogy mások ne dőljenek be neki.
Bemásolom a beszélgetést, amit lefolytatott a csalóval.


A képre klikkelve talán jobban elolvasható. Élj te is a gyanúperrel, hogyha az eladó nem akar személyes adatokat kiadni számodra egy egyszerű vásárlás esetén, bármilyen okra hivatkozva, akkor elképzelhető, hogy vaj van a füle mögött.
Részemről úgy érzem, egyelőre védve vagyok az ilyesmitől, mert kifejezetten személyes átvételt preferálok.
Ha megoldható, az a legjobb, mert ha minőségi hibát vélsz felfedezni, azonnal jelezheted az eladónak. Meg látod is az illetőt és akár szorosabb üzleti kapcsolat is kialakulhat.

A beszélgetésből kiemelném azokat a bankszámla számokat, amelyeket a beszélgetésben csalóként jelöltek meg:


Remélem jól látszik és figyelsz rá, hogy ezekre már ne utalj pénzt. Természetesen, ha erre is egy iparág fog épülni, akkor feltételezem, az adatok gyorsan el fognak évülni, így maradjunk abban, hogy inkább csak tájékoztató jellegű információról van szó.
Nem tudom, mennyi a költsége egy számlaszám megváltoztatásának, de gondolom, ha sok médiumon keresztül ellehetetlenítik a csalók tevékenységét, változtatni fognak a számon.

Nem vagyok sem rendőr, sem ügyvéd. Igazából nagy vásárlónak sem mondanám magam, hiszen postán keresztül nem vásárolok. A sokszor látott foxrot vagy mi, ismeretlen számomra. Jobban hiszek a személyes kontaktban és eddig többnyire volt is rá mód. Vagy a munkahelyemre jöttek be a termékkel, vagy lakásra, vagy én mentem érte, vagy egy megfelelő külső helyszínen találkoztunk. Eddig megoldható volt. Bárkivel üzleteltem, kivétel néhány vidéki eladót, de ott inkább elengedtem a lehetőséget.
Ha a találkozó nem járható út, akkor ragaszkodj hozzá, hogy kizárólag utánvéttel fizess, előre sohasem, legyen bármilyen szívhez szóló sirám is, amivel kiakarják csalni a pénzedet.

Tehát, Marketplace vásárlásnál járj el körültekintően, pont, mintha egy hirdetési újság útján tennéd. Ne vegyél mindent készpénznek. Ha az eladó homályban akar maradni, úgy érzed, titkolja személyazonosságát, mintha bujkálna, akkor zárd be a hirdetését és haladj tovább.

Ha van ilyen gyanúd és nem tudtad tisztázni az egy beszélgetésen belül, jelezd a moderátorok felé. Nem kellenek csalók!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése