2018. október 5., péntek

Blog: Marketplace problémák

Csodálatos lehetőségnek tartom, hogy az Interneten belül a Facebook módot ad rá, hogy a felhasználók egymás között csencseljenek és egyelőre ezért pénzt sem kér a szolgáltató. Ugyanakkor vannak problémák, melynek kiküszöbölésére előbb-utóbb időt kell fordítani.
Hirtelen kettőt tudnék megemlíteni, amivel találkoztam és szerintem korszerűsíteni kellene.

Az első, amikor beírod a keresőbe, hogy ingyenes - mert csóróság van és az ember szeret megszerezni ezt-azt, lehetőleg ingyen - és kidobálja a találatokat. Te már örülnél, hogy mennyi mindenre teheted rá a mancsod - több ezer felhasználóval egyetemben - ám hamar rá kell döbbenned, hogy a hirdetésben kiírt nagy betűs ígéret nem más figyelemfelkeltő csalinál.
Az adott termék nem ingyenes, pusztán a hirdető nem akart árat mondani, azzal megvárja a keresletet. Majd te ajánlasz valamit és ha nem tartja szemtelenül alacsonynak, rábólint.
De az ingyenes nem ezt jelenti.
Részemről a bejelentés gombok közé betenném ezt is opciónak: Ha ingyenesnek írja, de valójában nem az, lehessen ezt jelezni.
Mert üzleti kapcsolat ne épüljön már eleve megtévesztésre, hiszen milyen elvárásaim lehet a másik fél felé a továbbiakban?

Ehhez a jelenséghez tartozik szerintem az is, amikor valaki a legalacsonyabb árat tünteti fel, hogy felkeltse az érdeklődésedet, azután kiderül, hogy a 300Forintos könyvekből egy van csupán, a többi már mind ezer fölött van...
Azt mondjuk nem tudom biztosra, hogy hirdetés feladásnál támogatva van-e, hogy lehessen tól-ig jelezni az értéket, de mivel úgy emlékszem, láttam már olyat, hogy 500-2000 vagy hasonló, feltételezem, hogy megoldható lenne ez az apróság is.
Időt spórolunk meg vele.

A második jelenség, amivel eddig nem nagyon találkoztam, de egy konkrétumot mentettem, az az volt, amikor egy termék árát privátban már felsrófolták, ami szerintem kimeríti a kereskedés pofátlanságát és jelentettem is a Marketplacenek a vevővel kapcsolatos negatív véleményemet. Úgy emlékszem, magát a hirdetést nem, de kellett volna, vagy jelezni, hogy az illető javítsa ki az árat, amit a képen a gusztusos 5900 forintban határozott meg, majd, mikor privátban jelentkeztem, mint lehetséges vásárló, már a sokkal keményebb 7 ezer forinttal szembesültem, ami azért sem tetszett, mert ezért az összegért viszont már találni használatlan, bolti terméket is, és nem kell felesleges köröket futni az átvétellel.



Barátomnak vettem volna meg születésnapjára, mert imádja a tejhabot. 5900 forint meg nem egy nagy összeg egy ilyen holmiért. (Magamnak sosem vennék ilyet, mert a forró tejhab szerintem szimpla "buziskodás".) Ráírtam a hölgyre, hogy nyélbe üssem az előnyös üzletet, de az alábbi választ kaptam:

Érted?
Rosszul írta ki az árát, de nem vette rá a fáradtságot, hogy kijavítsa.
Most vagy a Marketplace-n körülményes a javítás funkció, vagy emberünk lusta rá, vagy később gondolta meg magát az árral kapcsolatban és hülyének nézi a lehetséges vevőt, hátha az elfogadja az új feltételt és megveszi a terméket.
Nem nagy különbség az az 1100 forint. De itt az elvről van szó.
A vásárló és vevő közötti kapcsolatot nem szeretem félrevezetésre építeni. Magam mindig többször ellenőrzöm a végösszeget, hogy ne átvételkor derüljön ki kellemetlen részlet.
Jelen esetben az ilyen hirdetőt viszont azonnal bannolnám egy időre, ha más nem, azért, mert "figyelmetlen" volt, amikor hirdetett. (Már, ha elfogadom a magyarázatát.)
Még azt is elfogadnám, hogy azoknak a hirdetőknek fizetős legyen a Marketplace, akik valamilyen okból negatív visszajelzést kapnak.
Mert megérdemlik.
Van egy remek ingyenes hirdetési lehetőség. Ne éljünk már vissza vele!

Ezen az apró kellemetlenségek ellenére állítom, hogy a Marketplace egy remek lehetőség és érdemes élni vele.
Lehet, hogy van aki 40ezerért kínál valamit, amit azután mástól 10ezer alatt megszerzel. Lehet, hogy látsz olyan árakat, amitől felmegy benned a pumpa, de ez legyen az eladó baja, ha a terméket nem tudja értékesíteni.
Viszont a tudatos félrevezetést lehetőleg csökkentsük le a minimumra, hogy jól működjön ez a lehetőség!

Használj Marketplace-t!
Használd, hogy a Facebook lásson benne fantáziát és fejlessze fel olyan magas szintre, hogy ne kelljen újságokban feladnod a hirdetésed.
Ezzel óvod az erdőket!
(Ha kicsit is...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése