2020. augusztus 17., hétfő

Blog: A Be2 elbukott egy csatát!



2018-ban arról cikkeztek, hogy Magyarországon egy kis csoport - Ilona Valastyán hathatós segítéségével - minden platformot megragadott, hogy elítéltessen egy társkereső oldalt a tisztességtelen üzleti tevékenységei miatt. Gyakorlatilag a jogi határok szürke tartományában lavírozva húzták le a társkeresőre regisztrált felhasználókat, minőségi szolgáltatást nem nyújtva. Ezek közül a roppant etikátlan húzások közül csak az egyik, hogy míg regisztrálni pár perc alatt tudott az ember, a leiratkozáshoz már olyan feltételeket kötöttek, amelyek sokszorosan időigényesebbek és egyszeri embernek megnehezítettnek tűntek.

Ilona, miután maga is tapasztalta, hogy az oldal mennyire etikátlanul tulajdonítja el a tagok pénzét, személyesen indított hadjáratot ellenük, kezdetben egy zárt FB csoport indításával, közben pedig a létező valamennyi, számára elérhető platformon is.

Magam sem gondoltam, hogy teljesen véletlenül részese lehetek ennek, mint megfigyelő, de már akkor is tudtam, hogy megéri és lesz foganatja. Kell, hogy legyen!

Valójában teljesen véletlenül keveredtem bele: Épp szemezgettem a Be2 egyik reklámjával, de akkoriban lett mániám, hogy mindent leellenőrzök a gugliban, amire kíváncsi vagyok, hátha, valahol egy fórumon kiderül az a turpisság, amit én nem vehettem észre. Beírva a Be2-t a FB keresőjében - bzva, hogy van oldala - ezt a csoportot találtam meg, amit Ilona pont akkoriban kezdet építeni. Jelentkeztem hát, mert érdekelt, mibe nem ugrottam fejest. Hamar kiderült, amit sejtettem: A Be2 csak egy azokból a kamu társkeresőkből, amik fondorlatos módon csupán a bevételre utaznak, anélkül, hogy szolgáltatásuk kielégítő lenne.

Meglepődtem, hogy 2020-ban, azaz alig két év múlva az első csatát végül Ilona fáradozásainak köszönhetően a fogyasztók megnyerhették!
A Gazdasági Versenyhivatal ugyanis nyár végére lefolytatott vizsgálatai a társkereső cégnek negatív eredménnyel zárultak: 1,6 milliárdos büntetést kell kifizetniük, elítélhető üzleti magatartás miatt!

Hátradőltem és nevettem!

Egy magyar asszony fáradozásainak köszönhetően - főleg neki - ma eljutottunk oda, hogy egy külföldi, szinte érinthetetlen világcéget elmarasztaltak és bírságra köteleztek.
Ez azt jelenti, hogy precedens történt a társkereső oldalak működésének vizsgálatában, amely reményt adhat arra nézvést, hogy a tisztességtelen üzletpolitikát folytató további ilyen oldalak ellen érdemes felvenni a kesztyűt és nem hagyni, hogy jóhiszemű polgárokat károsítsanak meg!

Azonban ez még nem a háború, ha nagy szavakkal akarnék - és miért ne akarnék - élni.

Ilona oldalán már többen jelezték, hogy érdekelné őket a cég elleni társult per, bár nem vagyok abban biztos, hogy ezen eredmények után Ilonának kötelessége lenne már ezzel is foglalkozni. Az elmúlt 2-3 évéből így is tetemes mennyiséget áldozott arra, hogy ezt az eredményt elérje és amennyire emlékszem, a társult pereskedés akkor lett volna, utolsó járható út, ha nincs már más.

Ilona, aki már eddig is megtette, amit megtehetett, nem hiszem, hogy még a perrel járó nehézségeket is magára kellene vállalnia.
Mert neki is van élete.

Ugyanakkor azt is megértem, hogy a jó hír hallatán hirtelen tucatnyian lesznek, akik majd felajánlják, hogy beszállnak, most, hogy már láttak egy komoly eredményt a társkereső ellen. Zömében olyanok is, akik eddig nem jelentkeztek, vagy legyintettek az egészre, mondván: leírták a veszteséget.

Szóval, az ügy még nincs lezárva, de egy pezsgőt már lehet bontani érte.
Ha a GVH meg beszedi a bírságot, gondolom, nem kell attól félnem, hogy szétosztják a károsultak között, hanem majd a GVH képviselői teszik rá a mancsukat, mondván, ez az ő bónuszuk. Mert, hogy a besepert büntetési bevétel nem az érintettekhez fog kerülni, abban biztos vagyok.

Mindenesetre innen is köszönöm Ilonának, amit tett az Internetes társkeresőkért és a Webes szolgáltatások tisztaságáért, mert ez az eredmény mindenféleképpen kihatással lesz rájuk.
Hiszen mindig ilyen ügyekkel kezdődik, azután egyszer csak azt látod, hogy követelmény.

A ma működő társkeresők egy részénél meg szükséges is, hogy ilyen elvárások törvényi szintre emelkedjenek, hiszen, amit sok oldal csinál, az kimeríti az Online kereskedelmi csalást, hiszen pl. sok manipulálja az adatlapokat. Azután kiderült az is, hogy fizetett operátorok dolgoznak azon, hogy minél több regisztrációs összeg folyjon be, előfizetés képében, amiért érdemi szolgáltatást nem kaphat a befizető, lévén, a moderátorok nem találkoznak senkivel, így a társkeresők fizetnek... ...a semmiért!

Kívánok Ilona Valastyánnak erőt hozzá, ha folytatná és köszönöm, amit már eddig tett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése