2021. április 7., szerda

Blog: Társkereső és az ismeretlen szándék (2021)

 Blog: Társkereső és az ismeretlen szándék (2021)

Azt már nagyon rég tudjuk, hogy a társkereső oldalak világának hatalmas része hazugságra épül. Ennek az az oka, hogy az anonim lehetőségnek köszönhetően rengeteg ember éli ki frusztrációját embertársain, aminek ilyen-olyan pszichológiai okai vannak. Azonbah, ha ez nem lenne elég, a hazugsággyártásban nagyon sok társkereső oldal is partner, mert a szolgáltatást, hogy minél jövedelmezőbb legyen, hamis tartalommal töltik fel. Ez lehet pl. az oldal által készített hamis adatlapok tömege, amely azt hivatott elhitetni a fogyasztóval, hogy érdemes regisztrálni az oldalra, mert rengetegen használják. Ez egy kisebbik átverés, de sok egyéb gusztustalan húzás mellett belefér az is, hogy fizetett adminok, kvázi "diszpécserek" beszélgetést kezdeményeznek veled, hogy te, miután azt hitted, egy bombázó akar ismerkedni veled, kifizesd a regisztrációs díjat, hogy utána derüljön ki, itt bizony nem randi lesz, hanem végtelen idejű lehúzás.

Egyszer kaptam egy társkeresőtől olyan üzenetet, hogy mittomén "Grácia" üzeni neked. Én, meg rutintalanként kifizettem a regisztrációs összeget, hogy miután megnyitva az üzenetet, elolvassam a kb. alábbi üzenetet: "Szia! Ugyan nekem nem vagy az esetem, de sok sikert itt az oldalon!"

Gondolom, nem kérdés, hogy ezek után, az elmúlt 10-15 évben ennek megfelelően kezeltem az ilyen platformokat.

A kedvenc történeteim egyike a be2 oldala, amely megkérdőjelezhető üzletpolitikával húzta le ügyfeleit - pl. a belépés kifizetése pár perces klikkelés volt, míg a mindig megújuló előfizetés lemondásához már hosszú és felesleges folyamatot találtak ki, amit még épp elnézhetett a Netes kereskedelemre vonatkozó fogyasztóvédelem - majd egy magyar üzletasszony felvette a kesztyűt, kiépített egy csoportot, amely az oldal visszásságait összegyűjtötte és jelentette a fogyasztóvédelem minden lehetséges pontján, hogy végül hatalmas büntetést kapjon az oldal és kötelezték üzletpolitikájának újragondolására, kevesebb csalást építve a szolgáltatásba. Azért írom, hogy "kevesebb csalást", mert az ilyen oldalak hozzáállása nem fog megváltozni, csak mert a körmükre koppintanak, pusztán, ha nem sikerül innen a pénztárcába nyúlni, majd kitalálnak valamit, hogy onnan kezdhessenek belematatni.

Azután, mint említettem, a társkeresők tele vannak olyan emberekkel, akiknek a szándékai bármilyenek lehetnek.

Lehet pusztán unaloműzés, amikor órákig beszélget, írogat idegenekkel, de társat nem keres. Egyszerűen nincs jobb, hasznosabb hobbija, mint ismeretlenekkel, sehova nem tartó kommunikációt folytasson.

Azután vannak, akik csak a hiúságukat legyezgetik azzal, hogy hamis fotókat tesznek ki, majd besöprik az érte kapott bókokat. Az, hogy ez nekik azért szerez örömet, mert másokat hülyének néznek vagy azért, mert azt a hamis illúziót kelti bennük, hogy sokkal szebbek, mint valójában, a lényegét tekintve mindegy, hiszen nem cél a társkeresés náluk sem.

Van egy csoport, amelyik szimplán csaló vagy szexuális szolgáltatást nyújt az oldalon. Ők küldenek sokszor kéretlenül meztelen fotót, hogy utána azonnal a pénzről beszéljenek, hogy mi mennyi. Egy részükkel találkozhatsz is és fizetsz a szexért, más részük meg telefonfeltöltést kér, vagy egyéb módon igyekszik némi pénztől megszabadítani téged, hogy utána letiltson, ha fizettél. Én magam sosem töltöttem fel más telefonját, de hallottam olyanról, aki megtette és... ...sosem lett belőle szex.

Persze nem állítom, hogy nem fordulhat elő, hogy egy-egy ilyen hölgy tényleg nyújt némi gyönyört, miután feltöltöttük őket, de nem túl életszerű, amikor pár ezer forintért az ország másik pontjáról azt ígérik, hogy az anyagiak rendezése után autóba ülnek és elutaznak hozzád, hogy belelógathasd a kukit egy illatos punciba. Ez pont olyan mese, amit anyu mondott neked, elalvás előtt.

Vannak a kíváncsiak, akik felmennek, regisztrálnak, "dumcsizgatnak" és eltűnnek. Majd napok, hetek múlva megint. Bizonyos időközönként megjelennek, eltűnnek. közben meg vagy volt partnerkapcsolatuk, vagy nem.

Ha sok oldalon vagy tag, néha feltűnhetnek ugyanazok az arcok több oladlon is. Néha évek telnek el két találkozás között és néha, kérdéseket is felvet, hogy mi van, amikor a különböző időpontok ellenére sem a fotók, sem az adatlapok szövege nem változik nagyon.

Az adatlapok szövegezése és annak értelmezése komoly tanulmányok alapja lehet, mert a töménytelen ismerkedő ember között hatalmas különbségek vannak, ha arról van szó, amikor a társkeresést választják ismerkedésre.

Két esetet emelnék ki, amikkel lehet, hogy te is találkoztál korábban.

Tinderen láttam és olvastam főleg, hogy a hölgy - csak hölgyekről tudok nyilatkozni, mivel sosem regisztráltam hamis női adatlappal életemben - azt írja az adatlapján, hogy fotót csak annak küld, aki neki szimpatikus. Általában arra sem veszik a fáradtságot, hogy elmagyarázzák, miért élnek ezzel a módszerrel vagy homályosan célozgatnak rá, hogy magánéleti oka van, hogy nem vállalják fel arcukat, tartva bizonyos visszaélésektől. - Miközben, már ők visszaélést követnek el! Vagy nem gondolod, hogy egy társkeresőn kérdéses megnyilvánulás a másik részéről, hogy ő láthat téged, de majd ő eldönti, őt ki láthatja. Gyakorlatilag még meg sem ismerkedtetek, de máris igyekszik a másik fölé kerekedni egy még ki sem alakult kapcsolatban, mert úgy indít, hogy ő megtehet valamit veled szemben, amit te nem, vele szemben. (Az ilyen nőknél amúgy nem tudom, mennyire könnyen jön az ismerkedés össze, mert én alapból elzárkózom, hogy reagáljak rájuk. Azonnal balra, ha így érthetőbb.

Másik formula, amikor az adatlapja nem róla szól, hogy ő milyen, hanem gyakorlatilag azt sorolja fel vagy köti ki, hogy neked milyennek kellene lenned ahhoz, hogy szóba álljon veled. Mintha legalábbis ételt rendelne házhoz. Nem azt mondom, belefér, hogy az ember pár szóban kifejezze, neki mi nem fér bele, de néhány ember szinte házassági-szerződés mélységű listát állít össze arról, milyen követelményeknek kell megfelelnie a másik oldalnak.

A felsorolt eseteken kívül még számtalan okot lehetne felsorolni, hogy valaki miért komoly vagy haszontalan felhasználó, amiket nem most boncolgatnék, azonban a napokban történt velem egy olyan eset, ami merőben új volt számomra és bevallom, ki is hozott a sodromból.

Nem sikerült minden momentumot megfelelően rögzítenem belőle, így gyakorlatilag alig tudom hitelességét bizonyítani, azért ennek ellenére elmesélem röviden.

Egy hölggyel kölcsönösen tetszikeztük egymást - ez azt jelenti, hogy ős is jelölt engem, én is őt, mint lehetséges partnert. Azután írta, hogy ő amúgy gyerekes anyuka és komolyabb kapcsolatot keres, mint én. Mivel a társkereső oldalakat én nem feltétlenül házasság céljából keresem fel rendszeresen - milyen romantikus megfogalmazása ez annak, hogy szexpartnert szeretnék találni - azonnal írtam, hogy nem egymást keressük ebben az esetben.

Minden más, korábbi esetben ilyenkor vagy elköszönünk egymástól vagy kapok néhány sértést, hogy hova menjek innen, mert ez egy társkereső oldal... Itt jegyezném meg, hogy ezt a Tinderen is sokan kiírják az adatlapjukra, hogy szexpartnert keressünk megfelelő oldalon, miközben a Tinder eleve azért jött létre, hogy ezt elősegítse az embereknek, csak azután szép lassan felregisztráltak azok is, akiknek tetszett, mert gyors és könnyű, ellenben az nem, hogy csak szexeljenek, így szép lassan, mondhatni, eredeti funkcióját kiölték belőle. Ezzel nem is lenne baj, csak utána ne akarjanak már kioktatni erről engem, aki arra használná, amire eredetileg szánták. 

Szóval, mutatom fotón, mi történt:


Tehát, miután elköszöntem kvázi, a "nő" vagy legyen bárki az adatlap mögött, gyorsan elküldte nekem egy kislány fotóját, majd utána még 2-3-at, hogy milyen büszke rá. A fotókat azonnal ellenőriztem a gugli fotókeresőjében és mindre kidobott más oldalakat, ami alapján már egészen biztos volt, hogy nem egy mostani, 13 éves lányról készültek, hanem valaki az adatlap mögé bújva ezt akarja elhitetni velem.

Bevallom, több dolog jutott eszembe:

1. A rendőrség már bármilyen eszközzel azon van, hogy a virtuális valóságból felhajtson pedofil beállítottságú személyeket, meglengetve előttük a mézesmadzagot. Mutogatnak nekem egy fiktív családanyát, a kicsi lányával, hogy, ha Jerryco bácsi elég pedofil vágyat érez magában, esetleg kezdjen el ismerkedni anyucival, egy lehetséges erotikus befejezést illetően. - Mondjuk rájuk írhattam volna, hogy nagyon csini, de nincs róla fürdőruhás képed?

Azt írtam is, hogy csinos, oké, de mi közöm ehhez? Itt válasz helyett kaptam még fotót, csak akkor már egyértelmű volt, hogy nem ugyanaz a lány van mindegyiken...

2. Az adatlap másik oldalán egy hozzám hasonló, kamukra vadászó személy áll, aki nem rendőr, de ráérős idejében olyan embereket keres, akikről kiderülhet, hogy érdekelheti őket egy 13 éves kislány és esetleg a mamája.

Ez az illető lehet egy ötven körüli férfi, egy harmincas anyuka vagy egy egyetemista is akár, akik mind azt szeretnék, hogy valamiféle reakciót váltsanak ki a másikból, amiből aztán lesz valami. Azt nem állíthatom biztosra, hogy feltétlenül az igazságérzetük hajtja őket, de láttunk már olyat a neten, hogy XY-t megvádolták, hogy fiatal lányokra hajtott rá és kitették nevét, fotóját, hogy azután a komment szekcióban virtuálisan halálra kövezzék. Nem szerettem volna én is egy ilyen tata lenni, nem csak azért, mert kínosan igyekszem ügyelni hitelességem morzsáira, másrészt meg, ha belekeveredsz ilyesmibe, még akkor sem mosod le magadról a vádakat, ha nem vonzanak a 13 éves kislányok. 

3. Ez tényleg egy anyuka, aki büszke a lányára.

Ez az, amit kizártam rögtön, mert ha büszke akarok lenni a 13 éves lányomra, miért akarom a dicséreteket vadidegenektől kicsalni??? (Teszem hozzá, pont ugyanazért, amikor egy kövér lány egy modell fotója mögött bujkálva egész nap mosolyogva köszöni meg a fotóért kapott bókokat!)

Így ez sem zárható ki, pedig szeretném.

4. Ez egy perverz nő, akinek lehet, hogy van lánya, lehet, hogy nincs, de izgalmat vált ki belőle - akár szexuálisat is - ha idegen férfiaknak egy anyukát játszik el, akinek van egy 13 éves lánya.

Azután ki tudja, milyen irányba ment volna el a beszélgetésünk, ha nem húzom fel magamat és nem küldöm el a fenébe, miközben megkérdezem azt is, mi a célja ezzel a beszélgetéssel. Ostoba voltam, mert a mikrofon funkciót használtam és még a választ sem vártam meg, egyszerűen jelentettem az illetőt, hogy sértő számomra, majd letiltottam.

Esküszöm, legközelebb messzebb megyek és megpróbálom kideríteni, mi áll a jelenség mögött, amivel eddig soha nem találkoztam korábban!

Nagyon sok mindent láttam, olvastam társkeresőkön, de ilyet, eddig még soha.

Bevallom, nehezen tudtam összeállítani ezt a bejegyzésemet, hiszen mint említettem, levegőben lóg félig. Végül arra gondoltam, ha esetleg legközelebb nyomozgatásom közben belekeveredek egy kérdéses botrányba, legalább lesz írásos nyoma, hogy nem egy beteg pedofil állat vagyok, csak valaki, aki igyekezett megtudni többet, a szerinte fiktív, hazug adatlap mögött rejtező személyről vagy személyekről.

Ezuton kérdezném meg azon kevés ismerősömet, aki szokott olvasni, hogy mit gondolnak, mi lehetett a szándék az adatlap mögött?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése