2018. december 10., hétfő

Blog: A szabályzat felülírók

Nagy az én bajom. De tényleg óriási.
Vicceltem, nem nagy, de zavar.

Az ember ahhoz, hogy tagja legyen egy közösségnek, vannak bizony írott és íratlan szabályok is, amiket igyekezni kell betartani. Mert emberek vagyunk, azonos jogokkal - erről feledkeznek meg néha egyesek.
Amit most felhoznék példának, az legyen az Ingatlanokat hirdető Facebook csoport, amelyeknek van belső rendszabálya, mivel sok esetben direkt zárt az elérése. Mondjuk, mivel negyjából mindenki lehet tag, nem feltétlenül értem a zártság lényegét, hacsak az nem lehet mögötte, hogy a "házszabályt" be nem tartó tagok így kizárhatók a használatból.

Több ilyen ingatlanos csoportnak vagyok tagja és a legtöbbnél van olyan kitétel is, hogy a hirdetéseket nem lehet véleményezni, sem a hirdetőt, mégis, rendre botlom bele személyekbe, akik úgy érzik, mint felhasználók, joguk van más használókat a hirdetésük miatt támadni, azt véleményezni.

Egyiküknek jeleztem is, hogy talán nem kellene, mire jött is a válasza, hasonló stílusban:


a.) Nem szeretem, amikor valaki olyasmivel sérteget, amiről fogalma sincs. Például mi ez a tanuljak még pár évet? Ennek mi köze van a vitához? Mekkora suttyó vagy már?
Ne válaszolj: Nagy.
b.) Ha van egy csoport szabályzat és annak betartására hívják fel valaki figyelmét, miért szól vissza? (Miért nem az ugat szót használod ember. Adj neki, te blogod!) Miért nem tartja simán be a szabályt? Mit képzel magáról?
A csoport nem az ő kreálmánya. Nem ő fejlesztette, találta ki. Akkor milyen jogon írja felül annak szabályait?
Ez olyan, mintha valaki bejönne a boltomba és kitalálná, hogy mától egy órával tovább vagyok nyitva.
Mivel az oldal kérte, hogy jelezzük, ha valaki nem odavalóan viselkedik, megtettem kötelességemet és kárörvendően fogok röhögni, ha karácsony előtt kibaszarintják a csoportból.
Mert egy suttyó...

Ellenkező esetben újra kell definiálni a ház szabályait.

Frissítve 2018.12.11. - Úgy néz ki, a hölgy vagy kilépett, vagy kidobták, legalábbis a megjegyzése eltűnt és a tagok között sem találtam meg.
Örülünk Vincent?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése